Avis průvodce po letišti
Problémy na letišti jsou to poslední, po čem cestující touží. Ať už se chystáte na dovolenou, služební cestu nebo navštívit přátele či rodinu, my ve společnosti Avis jsme tu, abychom vám pobyt na letišti co nejvíce usnadnili a zpříjemnili.
Proto jsme pro vás připravili jednoduchého a přehledného průvodce, jak zvládnout nejčastější problémy na letišti, abyste se co nejdříve dostali tam, kam potřebujete.
Příjezd na letiště
Jak dlouho před odletem mám být na letišti?
Na letišti se může přihodit mnoho neočekávaných situací. Pokud je chcete zvládnout v klidu a bez rizika, že zmeškáte svůj let, přijeďte raději v dostatečném časovém předstihu.
Obvykle cestujícím doporučujeme, aby se na letiště dostavili dvě hodiny před plánovaným odletem u vnitrostátních letů a 3 hodiny před plánovaným odletem u mezinárodních letů. Pokud cestujete v rušných obdobích, jako jsou školní prázdniny, víkendy nebo státní svátky, můžete se na letiště dostavit ještě o něco dříve, abyste se vyhnuli dlouhým frontám a případným problémům.
Fronty a bezpečnostní kontrola
Proč jsou fronty na letištích tak dlouhé?
Všichni jsme ji zažili – tu nekonečnou frontu na letišti. Postávat ve frontě, která se nehýbe, není nikdy moc zábavné a už vůbec ne, když se těšíte na dovolenou. Takže, proč jsou fronty na letištích tak dlouhé? Každá fronta má samozřejmě svou příčinu a tady jsou ty nejčastější:
Zvýšený počet cestujících – Mnohem více lidí nyní cestuje letecky, hlavně v rušných obdobích, takže letiště jsou zahlcena a tvoří se dlouhé fronty.
Nedostatek personálu – V posledních letech letiště trpí nedostatkem personálu ve všech provozních oblastech. A když k tomu přidáte zvýšený počet cestujících, pak jsou dlouhé fronty na letištích logickým důsledkem této situace.
Zpožděné nebo zrušené lety – Zpoždění nebo zrušení letů může způsobit delší fronty u přepážek, protože cestující se snaží aktualizovat své cestovní plány.
Jak dlouho trvá průchod bezpečnostní kontrolou na letišti?
Bohužel je velmi těžké předem odhadnout, za jak dlouho projdete bezpečnostní kontrolou na letišti – to zjistíte až v den odletu. Během klidných dnů půjde vše jako po másle – během rušných dnů můžete ve frontě stát i několik hodin. Nemůžeme vám zaručit, jak dlouho to bude trvat, můžeme vám však nabídnout pár doporučení, abyste při průchodu bezpečnostní kontrolou na letišti měli co nejméně potíží:
Buďte připraveni – Zkontrolujte si, že máte po ruce všechny důležité dokumenty (např. palubní lístek a doklad totožnosti) a že můžete ze zavazadla snadno vyndat předměty podléhající kontrole (např. tekutiny nebo elektroniku).
Balte chytře – Doporučujeme vám, abyste si před odletem zkontrolovali, co si s sebou smíte či nesmíte vzít – včetně omezených nebo zakázaných předmětů v zemi, do které cestujete. Přenos zakázaných předmětů přes bezpečnostní kontrolu na letišti vás může zdržet a můžete dokonce zmeškat svůj let.
Vhodně se oblékněte – Obujte si boty, které se snadnou vyzouvají a nazouvají, a nemějte na sobě předměty s kovovými částmi, které mohou být zjištěny detektory kovu. Tyto kroky výrazně urychlí a zjednoduší průchod bezpečností kontrolou.
Zpožděný let a žádost o kompenzaci
Jak velké musí být zpoždění letu, abych mohl/a požádat o kompenzaci?
Pravidla a normy týkající se kompenzace za zpožděné lety závisí na zemi, ve které se nacházíte. V případě zpoždění se obraťte na příslušnou leteckou společnost.
S ohledem na tuto skutečnost: pokud letíte z/do nebo v rámci Spojeného království, vztahují se na vás zákony Spojeného království, které leteckým společnostem ukládají povinnost zaplatit cestujícím finanční kompenzaci v případě zpoždění, které je delší než tři hodiny. Výše kompenzace závisí na délce letu a délce zpoždění – může se pohybovat od 220 £ do 520 £.
Na kompenzaci nicméně nemáte nárok, pokud je zpoždění způsobeno „mimořádnými okolnostmi“, jako jsou extrémní počasí, stávka zaměstnanců nebo bezpečnostní riziko.
Jak požádat o kompenzaci za zpožděný let
Chcete-li požádat o kompenzaci za zpožděný let, kontaktujte nejprve zákaznickou podporu letecké společnosti nebo navštivte její webové stránky. Zástupci společnosti vám tak mohou pomoci a zjistit, jestli máte na kompenzaci nárok. Pokud ano, zařídí, aby vám byla kompenzace vyplacena.
Co dělat při zrušení letu
Zrušení letu je velmi nepříjemné. Bohužel k němu čas od času dochází, a to z mnoha důvodů. Vzhledem k tomu, že to naruší vaše cestovní plány a navýší cestovní náklady, můžete mít nárok na kompenzaci nebo vrácení peněz.
V takovém případě nejprve kontaktujte leteckou společnost. Pomohou vám buď najít další dostupný let, nebo vyřídit finanční kompenzaci.
Pokud se do své destinace potřebujete dostat urgentně a letecká společnost vám není schopna včas zajistit alternativu, doporučujeme vám najít alternativní způsob dopravy, jako je pronájem auta, cesta vlakem nebo autokar. Představa zrušení letu je pro mnohé z nás noční můrou, nevěšte však hlavu – všichni na letišti usilovně pracují na tom, abyste se dostali tam, kam potřebujete.
Proč byl můj let zrušen?
Váš let mohl být zrušen z několika důvodů. Mezi nejčastější důvody patří:
- Špatné počasí
- Uzavření letiště z důvodu stávky nebo problémů s personálem
- Bezpečnostní problémy
- Technické potíže letadla
Ať už je důvodem cokoliv, věřte, že žádný let není zrušen jen tak. Vaše bezpečnost a pohodlí jsou pro letecké společnosti hlavní prioritou.
Co mám dělat, když vím, že svůj let zřejmě nestihnu?
Pokud víte, že svůj let z jakéhokoliv důvodu možná nestihnete, co nejdříve to telefonicky oznamte letecké společnosti. Váš let sice nebudou moci zdržet, ale mohou vám pomoci najít jiný let nebo poskytnout další podporu. Pokud máte jen malé zpoždění, mohou vám doporučit, abyste se let pokusili stihnout. Lety mají často zpoždění nebo jsou pozdrženy, takže můžete mít stále šanci dostat se na palubu ještě před odletem.
Co dělat při zmeškání letu
Je jen málo věcí, které jsou tak frustrující jako situace, kdy dorazíte na letiště jen proto, abyste zjistili, že vaše letadlo odletělo bez vás. Ať už máte zpoždění, nebo se přihodilo něco neočekávaného, určitě vás zajímá, co dělat, když vám letadlo uletí.
Pokud jste ztratili pojem o čase, zůstali stát v dopravní zácpě nebo máte zpoždění z jakéhokoli jiného důvodu, který se přímo netýká letecké společnosti, zřejmě toho pro vás nebudou schopni moc udělat. Nejlepším řešením bude, když se obrátíte na personál letecké společnosti, aby vám rezervovali náhradní let, nebo si zajistíte alternativní způsob dopravy, třeba pronájem auta na letišti.
Upozorňujeme, že letecké společnosti nejsou odpovědny za zmeškání letu v důsledku dlouhých front na letišti. Pokud zmeškáte let, protože jste se včas nedostavili k odletové bráně, je to z pohledu letecké společnosti vaše chyba. Pokud se vám to přihodí, pravděpodobně nebudete mít nárok na žádnou kompenzaci.
Ztracené zavazadlo
Jak mám nahlásit ztracené zavazadlo na letišti?
Ztráta zavazadla na letišti může být docela nepříjemným zážitkem – zvláště když nevíte, co dělat dál. Níže uvádíme, jak postupovat při hledání ztraceného zavazadla a jak nahlásit chybějící položky.
Nejprve najděte příslušnou přepážku, která řeší ztrátu zavazadel. Na většině letišť mají jedno vyhrazené oddělení, které řeší veškerá ztracená zavazadla na letišti. Požádejte o formulář PIR (Property Irregularity Report) a vyplňte jej. Člen personálu poté vyhledá vaše zavazadlo podle jeho čárového kódu a pravděpodobně vám sdělí, kde se nachází. Ve většině případů letecká společnost vaše zavazadlo najde a doručí vám ho do několika dnů.
Pokud své zavazadlo neobdržíte do 21 dní, je považováno za ztracené a vy máte nárok požádat o kompenzaci buď přímo u letecké společnosti, nebo u poskytovatele pojištění. Žádost o kompenzaci za ztracené zavazadlo musíte letecké společnosti doručit v písemné podobě, a to nejpozději do 7 dnů od prohlášení zavazadla za ztracené. Žádost musí obsahovat popis situace a podrobnosti o vašem letu. Letecké společnosti vyplácejí fixní částku, která však může být nižší než hodnota ztracených položek. Proto vám doporučujeme nejprve kontaktovat poskytovatele pojištění, jestli můžete žádost podat u něj.
Pár tipů na závěr
Komplikace na letišti vám mohou pěkně znepříjemnit život, nezapomínejte však, že existují lidé, kteří vám pomohou dostat se tam, kam potřebujete. S tímto vědomím budete připraveni zvládnout jakékoli problémy, které vás na letišti mohou potkat.
Můžete se spolehnout na společnost Avis, která se postará o to, aby váš pobyt na letišti byl co nejpříjemnější, a to díky našim průvodcům po některých britských a evropských oblíbených letištích.
Proměňte své čekání na londýnském letišti Heathrow v kulinářský zážitek díky našemu průvodci po nejlepších místech, kde se najíst na největším letišti ve Spojeném království.
Čekáte na letišti v Birminghamu a máte chuť na nějakou delikatesu? Přečtěte si našeho průvodce veškerými možnostmi stravování, které můžete vyzkoušet během čekání.
Právě jste přistáli na letišti v Manchesteru? Přečtěte si našeho průvodce po této oblasti – najdete v něm doporučení ohledně řízení, informace o pronájmu aut a časté dotazy.
Pokud se chystáte do skotské historické metropole, doporučujeme vám průvodce pronájmem aut na letišti v Edinburghu, který obsahuje tipy ohledně řízení v této oblasti a doporučení panoramatických tras.
Pro návštěvníky slunného pobřeží Costa del Sol jsme připravili přehledného průvodce pronájmem aut na letišti v Malaze.
Pronájem auta podle vašich představ. Co na vás čeká:
- Úplná flexibilita
Užijte si flexibilní rezervaci bez poplatků s náhradou v plné výši v hotovosti a bez voucherů.
- Úplná flexibilita
- Úspory na krytí
S Avis Inclusive můžete cestovat bez starostí – bez dalších nákladů a překvapení. Částka, kterou zaplatíte při rezervaci, zahrnuje silniční asistenci Plus zdarma a 25% slevu na komplexní krytí s nulovou spoluúčastí.
- Úspory na krytí
- Věrnostní výhody
Staňte se členem našeho věrnostního programu Avis Preferred a začněte si užívat prioritní služby, slevy a mnoho dalšího.
- Věrnostní výhody
- Bezpečnost na prvním místě
Bezpečnost bereme vážně – od našeho dobře udržovaného vozového parku až po zajištění ochrany vašich údajů.
- Bezpečnost na prvním místě
- Rychlejší vyzvednutí
Poskytněte nám své údaje předem pomocí snadné a bezplatné služby QuickPass a ušetřete čas strávený u přepážky. Na cestu tak vyrazíte rychleji, než byste očekávali.
- Rychlejší vyzvednutí
- VIP péče
Užijte si prioritní služby při vyzvednutí auta s Avis Preferred. Díky aplikaci Avis se můžete na větších pobočkách vydat se přímo k autu, kde na vás budou čekat klíčky.
- VIP péče
Zaregistrujte se zdarma do věrnostního programu Avis Preferred a užívejte si život bez čekání.
Díky členství získáte přímý přístup k nejrůznějším výhodám a přednostním službám. A pokud si pronájem rezervujete přímo u nás, získáte nejlepší cenu na pronájem auta Avis.
Zde jsou některé z výhod, které na vás čekají:
- Po jednom pronájmu poukázka v hodnotě 15 € na další cestu.
- Přednostní služby pokaždé – stoupněte si do jakékoliv fronty s předem připravenými dokumenty a vaše vozidlo je již připraveno.
- Praktická aplikace Avis – Zaregistrujte se, stáhněte si aplikaci a mějte pronájem auta nebo dodávky plně pod kontrolou. Změňte nebo upgradujte svůj pronájem cestou na pobočku a vyberte si značku a model, po kterých toužíte. To vše jedním stisknutím tlačítka.
- Po třech pronájmech poukázka na víkend zdarma.
- Samoobslužný pronájem auta Avis – na některých pobočkách budete mít klíčky a dokumentaci připraveny přímo v autě.